luni, 31 octombrie 2011

Hrean la borcan pentru iarna



Foarte bun la supe, rasoluri, sosuri, etc.

Ingrediente:

0.5 kg hrean,
4 lingurițe zahăr,
4 lingurițe sare,
150 ml oțet
300 ml apă.

Mod de preparare:

Hreanul se curăță de coajă.
Nu faceți prostia să-l cumpărați gata curățat, el uscându-se nu mai are aceeași aromă și savoare și pe deasupra nici nu prea mai aveți cum să-l radeți.
Și dacă-l luați la grămăjoare este cu mult mai scump, găsiți să cumpărați la kilogram.
Curățat de coajă se spală în câteva ape și se dă pe răzătoarea mică (cine poate).
Cine nu poate, îl taie rondele și-l dă la robot pe răzătoarea mare (nu încercați pe răzătoarea mică pentru că sigur stricați robotul de bucătarie- eu am facut-o).
 Pentru că mai trebuie mărunțit folosiți fie tocătorul robotului fie mașina de tocat carne (mașina de tocat carne nu este încercată de mine).
Ei bine, după ce l-am dat pe răzătoare și l-am mărunțit, l-am răsturnat intr-o oală , am pus zahărul, sarea, 150 ml oțet și 300 ml apă și am amestecat bine până s-a dizolvat atât sarea cât și zahărul. 
În momentul acesta puteți începe să respirați normal, că până acum a fost crimă și pedeapsă. Dar cică face bine la sinusuri. Oricum ar fi, nu începeți treaba dacă nu deschideți geamurile larg.
Se pune în borcane, se toarnă și împarte toată zeama lăsată. 
Vă ies 4 borcănele de 450 g, dacă nu le îndesați.


4 comentarii:

  1. I'm now not positive the place you're getting уοur infοrmatiоn, howevеr good topic.

    I neeԁs to spend a whіle ѕtudying mοгe
    or figuring оut morе. Thank you for magnifісent informatіon I was
    on the lookout for thіs informatіon for my missiоn.


    Here iѕ my homeрage schmuck fotografie studio Tipps

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc pentru rețetă. Am făcut următoarea modificare. Am tăiat hreanul în rondele micuțe și l-am băgat la Vitamix (mixerul meu foarte puternic). Apoi am adăugat amestecul din reteta ta și am mixat în continuare până am obținut o crema de hrean foarte fină. E foarte gustoasă. Aștept sa văd cum se conservă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca este foarte important otetul folosit. Intr-un an hreanul men a prins o culoare maronie. Are idee cineva de la ce sa fi fost?

      Ștergere
    2. Eu am folosit oțet de mere de calitate și a căpătat un gust minunat. Pana acum se conservă bine și nu s-a maronii.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...