marți, 6 ianuarie 2015

Doradă în crustă de sare


Ingrediente pentru Doradă în crustă de sare

2 bucăți doradă
2-4 felii de lămâie
2-4 fire mărar
1,5-2 kg sare grunjoasă
felii de lămâie pentru garnitură
frunze de salată verde
200 ml vin alb

Mod de preparare:

Se spală bine peștele după ce s-a eviscerat.
Se încinge cuptorul la 220 grade C.
Fiecare pește se umple cu felii de lămâie și fire proaspete de mărar verde - am menționat 2-4 în funcție de mărimea lor.


Într-o formă termorezistentă punem sare cât să stea peștele deasupra - asta în cazul în care folosiți un vas mai mare. Eu am preferat să folosesc un vas în care să nu intre foarte multă sare.
Sarea trebuie să fie groasă de minim 1 cm.
Aranjăm peștele și acoperim cu sare.
Stropim cu 200 ml vin alb și dăm la cuptor pentru aprox o oră sau până se rumenește bine sarea.
Eu am ales varianta în care se pune vin, dar se puteau folosi albușuri de ou bătute (vreo 3-4) și amestecate cu sare.
Sincer cam de la jumătatea timpului mă tot uitam în cuptor să văd dacă este vreun semn de rumenire.
Cam asta este diferența:

Se scoate din cuptor, se lasă să se odihnească minim 5 minute.
Apoi folosind un ciocan sau un bătător de șnițele spargem ușor sarea.
Eu am avut un șoc, am crezut că s-a terminat peștele meu, că nu mai am cum să-l scot din acea sare.
Dar cu un pic de răbdare, am reușit să scot peștele.


Se pune pe un platou, ornat cu salată verde și felii de lămâie.
Pentru că eu eram înnebunită să pap atât pielița cât și capul, am fost supărată la început, dar când am gustat din file, am rămas fără grai.
Am fost uimită cât de bun a fost.
File-ul se stropește cu zeamă de lămâie.
Atenție mare la curățare, pentru că dacă se atinge file-ul de sare, o să aveți nevoie de ceva vin alb să vă stingeți setea.

 Poftă bună!

PS: Este un pic de muncă, dar merită făcut măcar o dată pe lună :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...