vineri, 3 august 2012

Brânzoaice

Brânzoaice = Gogoși cu brânză.
Eu așa le cunosc de mică, de la bunica mea din zona Buzăului.



Ingrediente pentru Brânzoaice

1 linguriță drojdie proaspătă,
250 ml apă caldă,
2 ouă,
2 linguri zahăr,
1 linguriță sare,
2 linguri ulei,
aprox 700 g făină.

Umplutură:
300 g brânză (de vaci sau caș),
2 ouă,
Opțional 3 linguri zahăr, coajă de lămâie pentru varianta în care le doriți foarte dulci.

Untură sau ulei pentru prăjit

Mod de preparare:

Într-un castron amestecăm drojdia cu zahărul, sarea, puțină apă călduță și 1-2 linguri făină.
Lăsăm să-și dubleze volumul, apoi amestecăm cu ouăle, ulei, apa și adăugăm făina (cernută) puțin câte puțin, până se încorporează toată.
Se acoperă cu un șervet și se lasă la crescut.
Între timp amestecăm brânza, rasă dacă e caș cu ouăle și opțional cu zahăr și coajă de lămâie în cazul în care le preferăm foarte dulci.
Când aluatul a crescut, îl întindem pe o planșetă și tăiem bucăți în funcție de cât de mari le doriți.
Eu pentru că le știu enorme (așa le face bunica) am tăiat bucăți de 30 x 20 cm.
Punem umplutura la mijloc, împăturim partea mai mare și unim capetele, presând bine cu degetele.
Se prăjesc în untură sau ulei fiebinte pe ambele părți.
Din ingredientele folosite mi-au ieșit 9 brânzoaice.
Eu le servesc întotdeauna cu zahăr tos.
Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...