miercuri, 29 august 2012

Găluște rapide cu prune

Ingrediente pentru Găluște rapide cu prune


2 linguri ulei,
un praf de sare,
2 căni apă,
2 căni făină,
2 ouă,
15 prune,
7 linguri pesmet,
100 g unt,
200 g zahăr,
2 lingurițe scorțișoară.

Mod de preparare:

Spălăm prunele, le desfacem ușor doar pe o parte pentru a putea scoate sâmburele.
Într-un castronel amestecăm zahărul cu praful de scorțișoară.
Punem din amestecul de zahăr câte 1/2 linguriță în fiecare prună.
Fierbem apa cu uleiul și un praf de sare.
Când începe să clocotească adăugăm făina (cernută din timp) și amestecăm repede.
Se lasă să se răcească un pic după care adăugăm cele 2 ouă, amestecând bine după fiecare.
Împărțim coca în 3, apoi fiecare bucată o rulăm și o tăiem în 5 pentru a obține în total 15 bile.
Cu mâna ușor udă formăm găluștele în care punem câte o prună.
Punem apă la fiert și fierbem găluștele pe rând fără să le îngrămădim câte 10 minute la foc potrivit.
Într-o tigaie rumenim pesmetul după care se amestecă cu restul de zahăr aromatizat cu scorțișoară, care ne-a rămas de la umplerea prunelor.
Găluștele se tăvălesc în unt topit și apoi în pesmet. 
Poftă bună!

6 comentarii:

  1. Eu inca n-am mancat asa ceva, si de cand imi tot propun sa le fac :D Arata tare bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Și eu abia mi-am făcut curaj să le fac și am început cu varianta rapidă, urmează și varianta cu cartofi
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. sint o nebunie..fff bune,va sfatuiesc daca vreti sa le dati si la cuptor putin,sint extraordinare..

    RăspundețiȘtergere
  4. astept reteta cu cartofi,nu o mai stiu exact..o facea mama mea,se fierb cartofi intregi,se zdrobesc bine ca x pireu,se pun ouale,..etc. si restul de ingrediente,c-am la fel

    RăspundețiȘtergere
  5. Reteta cu cartofi . 1kg cartofi fierti in coaja, 10 linguri cu faina,1ou,1 lingura ulei, sare dupa gust, . Cartofii se piseaza se face un aluar cu toate ingredientele , se fac bilute in care se pun prunele date prin scortisoara, se fierb apoi se dau prin pesmet prajit in care se pune zahar si scortisoara. Respecta retyeta si o sa-ti iasa f buni.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...