vineri, 12 octombrie 2012

Ruladă cu gem

Un desert foarte apreciat de toată lumea. 
Foarte ușor, nu pot să spun că este de făcut, dar merită întotdeauna.
Această rețetă (antică de când lumea) nu-mi aparține, dar am citit de mult pe un forum câteva sfaturi care de data aceasta le-am urmat și sigur o să vă ajute și pe voi.


Ingrediente pentru ruladă cu gem

4 ouă,
4 linguri zahăr,
4 linguri făină,
4 linguri ulei,
o linguriță esență de vanilie,
un borcan gem,
100 g ciocolată.

Mod de preparare:

Separăm ouăle. 
Într-un castron batem bine gălbenușurile cu uleiul.
În alt castron batem albușurile cu un praf de sare și adăugăm treptat zahărul.
Adăugăm albușurile peste gălbenușuri și amestecăm ușor cu o lingură de sus în jos.
Adăugăm făina și amestecăm ușor cu o lingură.
Adăugăm esența de vanilie și amestecăm 
Compoziția se pune într-o tavă tapetată cu hârtie pergament. 
Tava folosită este cea de la aragaz și are 25 x 35 cm.
Se dă la cuptor pentru 10-12 minute la 190 grade C.
Trebuie să stăm cu ochii pe ea pentru că se poate arde foarte ușor (eu am reușit să o rumenesc un pic :)
Când este gata se acoperă cu un șervet de bucătărie udat și stors bine ( șervetul trebuie să fie ceva mai mare decât tava).
Se răstoarnă pe un blat de bucătărie.
Se înlătura hârtia pergament și se unge cu gem pe toată suprafața.
Se rulează ușor ajutându-ne de șervet pentru a strânge rulada bine.
Se pune pe un platou și se ornează cu ciocolată topită.
Eu am pus și o linguriță de unt când am topit ciocolată să fie un pic mai cremoasă.
Se lasă să se răcească și se taie cu un cuțit ascuțit bine.
Poftă bună!

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...