miercuri, 27 noiembrie 2013

Pârjoale de cartofi cu verdeață - rețetă de post

De când am văzut rețeta aceasta pe blogul Irinei gândul mi-a fost numai la aceste chifteluțe minunate pe care le gătesc cu drag de fiecare dată și pe care le adora toată familia ;) și atenție și la concurs.
Pe vremuri le prăjeam și eu în ulei, acum zic eu că sunt mai sănătoase la cuptor.



Ingrediente pentru Pârjoale de cartofi cu verdeață :


aprox 1 kg cartofi
o ceapă sau 2-3 fire de ceapă verde
o căpățănă usturoi
1/2 legătură pătrunjel
1/2 legătură mărar
150 g pesmet
50 ml ulei de măsline
sare
piper



Mod de preparare:

Se spală cartofii bine de pământ și se pun la fiert într-o cratiță cu apă și puțină sare.
Se las la fiert pentru minim 15 minute de când clocotește apa.
După ce au fiert se curăță de coajă, se zdrobesc și se amestecă cu verdeața și ceapa tocată mărunt.
Usturoiul l-am zdrobit și bătut bine ca pentru mujdei și l-am adăugat în compoziție.
Condimentăm cu sare și piper.
Adăugăm 100 g pesmet și  2-3 linguri de ulei (din 50 ml) și amestecăm până la omogenizare.
Din această compoziție facem pârjoalele.
Le-am tăvălit prin restul de pesmet și le-am aranjat într-o tavă tapetată cu hârtie pergament și le-am stropit cu restul de ulei de măsline.
Acum fie le prăjiți în ulei încins pe ambele părți și le scoateți pe un prosop de hârtie să absoarbă uleiul în exces.
Fie le puneți în cuptor pentru 30-40 minute la 200 grade C, întorcându-le la jumătatea timpului.
Se servesc calde.
Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...