luni, 10 octombrie 2016

Dulceață de ardei iuți

Am mai gustat ceva asemănător, dar nu am crezut că este dulceață. 
Și acum tot un sos iute-dulce-acrișor l-aș denumi.
Înarmată cu mănuși, mască și răbdare m-aș apuca din nou, pentru că nu cred că-mi va ajunge din cantitățile făcute.

Ingrediente pentru Dulceață de ardei iuți


500 g ardei iuți de preferat roșii
500 g ardei gras roșu, gogoșari sau capia
500 g zahăr
500 g oțet

Mod de preparare:

În primul rând aveți nevoie de mănuși, dacă nu aveți, nu vă apucați de treabă.



Spălăm ardei iuți și capia.



Se înlătură cotorul, nervurile și semințele, folosindu-ne de un cuțit și o linguriță.
Este nevoie de mult aer, dacă nu se poate lucra afară, măcar lăsați geamul deschis larg.


După ce am reușit să termin, am lăsat ustensilele folosite mai mult timp în apă, chiar le-am spălat de mai multe ori.
Am pus de la început un ziar sub tocătorul folosit pentru a stânge mai ușor resturile.


Se dau prin mașina de tocat sau la robot.
Se pune la foc zahărul cu oțetul.
După câteva clocote, adăugăm ardeii tocați și amestecăm.
Se lasă la foc mic și se amestecă constant.
Eu am ținut-o aproximativ o oră până a ajuns la consistența dorită.
Se verifică, punând cu o lingurița pe o farfurioară.
E bine de ținut geamul deschis și ușa închisă ( nu chinuiți și restul persoanelor din casă - mai ales copii).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...